Open dagen middelbare school

Voorgestelde oorsprong:

De wortels van de term zijn wellicht ontleend aan de Griekse taal. Volgens de legende hielden de wijzen hun Fenneoniën op open dagen, wanneer de vruchten van de aarde, het licht van de hemel, geurige kruiden en allerlei rechtopstaande voorwerpen verspreid lagen over de stilte van de bergstreken en de diepte van de zee.

De Grieken waren de eersten die een academie introduceerden, die een soort huiselijk schoolhuis was, of meer typisch een open huis met een eigen academische omgeving. Tussen ouders en leraren bestond een stilzwijgende afspraak dat de leerlingen de academie in deeltijd zouden bezoeken, aangezien deze als een heilige instelling werd beschouwd.

Misschien vindt u deze definitie onvolledig of vindt u dat er betere informatiebronnen zijn.eyecleif Encyclopedia Britannica

Je kunt deze informatie ondersteunen met verwijzingen naar betrouwbare bronnen op het web, zoals Wikipedia, Face book, of Project Gutenberg.

Geschiedenis van de Open Dag

Vreemd genoeg lijkt de traditie van het houden van een open huis te zijn ontstaan in de Germaanse landen. Een oude Engelse term is crib sheet: een stuk papier met woorden op de zijkant geschreven.digestsure of impressions made by students on the first day of new term

De opendeurdag is een eenvoudige aangelegenheid; gewoonlijk wordt hij gehouden in de laatste week voor de leerlingen naar school terugkeren voor het najaar. Het is een welkome afwisseling van de lange, eenzame en in zichzelf gekeerde wintervakantie.

Hier volgen enkele interessante feiten en cijfers over open dagen :

Een opendeurdag is geen openbaar evenement of een graadrite. Het is een kortstondige bijeenkomst van leerlingen en leraren om te praten over de vorderingen van het jaar en de plannen voor het volgende semester.

De meeste leraren houden een open huis bij hen thuis, maar dit is niet de norm. De term open huis verwijst naar een ongeplande presentatie of evenement. Meestal zijn open dagen niet gepland, en worden ze gehouden door de leerkracht of een lid van de schoolgemeenschap. De nadruk ligt op het leren kennen van de leerlingen en hen met elkaar te laten praten, maar er is geen vereiste toespraak of voorstelling om in aanmerking te komen voor de status van open huis. Sommige open huizen zijn alleen op uitnodiging. Studenten worden uitgenodigd, maar worden geïnformeerd wanneer de spreker beschikbaar is.

Leerlingen worden uitgenodigd voor open huizen op hun school, maar de daadwerkelijke aanwezigheid hangt af van de beslissing van de leraar. Soms is de leraar eigenaar van het huis en gebruikt hij het als locatie voor een presentatie of een samenkomst met andere leraren.

Sommige open huizen worden in bibliotheken gehouden. De bibliotheek van een school is vaak eigendom van de school zelf, maar wordt verhuurd aan groepen uit de gemeenschap. De school kan de bibliotheek gebruiken voor speciale presentaties, of als ontmoetingsplaats voor leraren en professionals om samen te werken en te netwerken.

In elke gemeenschap worden open dagen georganiseerd voor specifieke groepen kinderen, zoals lijnen, op muziek gebaseerde clubs, sportteams, kunstenaars, clubbers, iletgebruikers, serviceclubs, samenkomsten met familieleden, kerkgroepen, boekenclubs, computerclubs en counselors.

Wat voor soort onderwerpen komen opendeurdagen aan bod?

Hoewel open dagen over het algemeen niet voor een bepaald doel worden georganiseerd, kunnen zij een verscheidenheid van onderwerpen bestrijken. Aangezien open dagen slechts korte interventies zijn, kunnen leerkrachten en evenementbegeleiders ze aanpassen aan de gewenste onderwerpen. Een open dag over voetbal kan bijvoorbeeld worden aangekondigd als een presentatie over het schoolteam, of een bijeenkomst voor leden van de schoolraad om de voortgang van het jaar te bespreken.

Dergelijke evenementen kunnen voor het publiek toegankelijk worden gemaakt via het schooldistrict, met gebruikmaking van vervoermiddelen zoals pendeldiensten of limousines. Het vervoer is goedkoop en gemakkelijk, aangezien geen van de leerlingen of bezoekers een auto hoeft te bezitten.

Andere vormen van open dagen zijn het afgeven en ophalen van schoolbenodigdheden, educatieve uitstapjes, lunches en ontbijten, bijeenkomsten van Engelstalige clubs en computercursussen. Veel scholen houden ook open dagen voor speciale evenementen. Deze open dagen zijn niet bedoeld als starre diëten, maar eerder als flexibele momenten waarop leerlingen kunnen leren en met elkaar kunnen omgaan.

Voorbeelden van open dagen van scholen:

Voor een basisopleiding in timmeren en houtbewerking kan een docent een open dag organiseren voor leerlingen. . Deze cursus houtbewerking en basistimmeren kan tot zes weken duren, afhankelijk van de vaardigheden die de leerlingen moeten leren en beheersen. Studenten krijgen de kans om hun vaardigheden uit te proberen in een klaslokaal dat speciaal voor deze cursus is gebouwd. De excursie naar een plaatselijke winkel, hogeschool of kunstcentrum vindt overdag plaats en maakt gebruik van dagactiviteiten in het klaslokaal.

Voor een cursus computerinformatietechnologie van een week kan een docent een open huis voor studenten organiseren. De evenementen in de klas vinden ‘s avonds plaats en maken gebruik van computerlessen en volwasseneneducatie. De open-zaal-evenementen combineren sociale interactie en groepstaken met het actuele computercursusmateriaal.

Voor een voortgezette zomercursus in timmerwerk en bouw kan een docent een open huis ontwerpen en houden met verschillende vaardigheidsklassen, waarvan de meeste via de computer kunnen worden bestuurd.